Veljača 21, 2017

Dnevno prvo digitalno izdanje za cijelu regiju! Prvi magazin čije tiskano izdanje uređuju čitatelji.

Zagrebački HNK priprema operu “Zaljubljen u tri naranče” Prokofjeva

sergei-prokofiev-4-768x640

Zagrebačka Opera  za veljaču priprema  premijeru opere poznatoga  ruskog skladatelja Sergeja Sergejeviča Prokofjeva Zaljubljen u tri naranče, koja će biti izvedena pod ravnanjem Nikše Bareze u režiji Krešimira Dolenčića, scenografiji i kostimografiji Simona Bejera, koreografiji i scenskome pokretu Larise Navojec i Maria Vrbaneca.

Veliki operni ansambl predstave čine: Luciano Batinić / Berislav Puškarić (Kralj Tref), Michael Hendrick / Nikša Radovanović (Princ), Sofia Ameli Gojić / Dubravka Šeparović Mušović (Princeza Clarice), Davor Radić (Leandro), Ladislav Vrgoč (Truffaldino), Ljubomir Puškarić (Pantalone),  Ozren Bilušić (Tchelio),  Ivanka Boljkovac (Fata Morgana), Tanja Ruždjak (Princeza Ninetta), Sonja Runje (Princeza Linetta), Iva Krušić (Princeza Nicoletta), Cecilija Car / Helena Lucić Šego (Smeraldina), Vitomir Marof (Farfarello), Siniša Štork (Kuharica), Božimir Lovrić (Majstor  ceremonije), Ivica Trubić (Herald). Premijera: 17. veljače 2017.

Opera Zaljubljen u tri naranče je kao jedan od miljokaza modernoga glazbenog stvaralaštva odredila smjer kretanja suvremene glazbe i modernoga poimanja opere. Nastala u ranijoj i najradikalnijoj fazi skladateljeva rada, opera Zaljubljen u tri naranče mijenjala je, razvijala i popularizirala, kao i ostala Prokofjevljeva djela, suvremenu glazbenu i glazbeno-scensku umjetnost. Njegova je glazba osvajala svojom iskrenošću, jednostavnošću, duhovitošću, osobenim stilom i svojstvenim glazbenim jezikom, stekavši mnoge obožavatelje diljem svijeta. Uvrštavanje ovoga djela u repertoar zagrebačke Opere, poslije četrdeset šest godina, nosi svježinu drugačijega pristupa glazbeno-scenskoj umjetnosti, oblikovanoga po principu totalnoga teatra, u najboljemu smislu te riječi.

Prokofjev je napisao satiričnu operu Zaljubljen u tri naranče kada je imao samo dvadeset osam godina po narudžbi chicaškoga opernog društva, i ona je praizvedena 30. prosinca 1921. godine u kazalištu Auditorium u Chicagu. Libreto se temelji na komediji C. Gozzija i bajci G. Basilea, a Prokofjev ga je sam napisao služeći se Mejerholjdovom obradom izvornika. Slavni ruski redatelj Vsevolod Mejerholjd, fantastičnim je događajima iz bajke o narančama dodao novu dimenziju, sukladnu vlastitoj viziji kazališta koja se temeljila na mnogoznačnostima commedije dell’arte i uličnome kazalištu. Upravo taj predložak i brojne mogućnosti njegove scenske realizacije inicirali su Prokofjeva, da  početkom dvadesetih godina 20. stoljeća napiše djelo i glazbu, kakvi do tada nisu postojali u opernoj literaturi. Mnoštvo događaja na pozornici i velik broj slika, inspirirali su ga za skladanje iznimno efektne glazbe, oslobođene bilo kakva sentimentalizma.

Već u prologu nastaje svađa oko toga kakvo će djelo biti izvedeno. Svatko želi nešto drugo, i oni zaljubljeni u igru otjeraju s pozornice sve nesložne i predstava, kakva god bila, može započeti. Luda najavljuje djelo pod nazivom Zaljubljen u tri naranče, o Kralju Trefu, nesretnomu zbog bolesti princa kojega od melankolije samo smijeh može izliječiti. Princa je začarala zla vještica Fata Morgana, i zato svi pokušaji liječenja propadaju. Nakon mnogih peripetija, smiješnih i tužnih dogodovština, nesretnih i sretnih ljubavnih zapleta, princ je oslobođen prokletstva i može se oženiti za svoju ljubljenu, pa sve završava sretno i veselo.

Izvor: HNK

About The Author

Related posts